Sunday, December 17, 2017

Na lang getwijfel, dan toch een video-blog...

Ik heb er lang over getwijfeld en geaarzeld, maar de kogel is door de kerk: ik start met een video-blog over de adoptie die ik probeer rond te krijgen.  Ik heb geen idee of dit een goed idee is of niet, want ik vermoed dat ik mezelf op bepaalde momenten nogal 'bloot' zal geven.  Mensen zullen me van een heel andere kant zien, en dat voelt toch een beetje raar.

En toch wil ik het doen.  Waarom?  Omdat ik niet het gevoel wil hebben alleen te staan in dit verhaal.  Omdat ik wil dat mensen soms weten hoe het allemaal voelt om je doorheen die ganse adoptieprocedure te moeten spartelen.  Ook omdat ik niet telkens hetzelfde verhaal wil hoeven te vertellen, maar gewoon al wie dat wil op de hoogte kan houden van waar ik sta via video-boodschappen.

Mijn bedoeling is niet alleen om de moeilijke, maar ook de leuke momenten aan bod te laten komen, en iedereen een zicht te geven op hoe Jenne en ik omgaan met adoptie.  Want ja, ik heb Jenne al van in het begin, nu zo'n twee en een half jaar geleden, ingelicht over mijn plannen.  En tot op vandaag vind hij het nog steeds een leuk idee, zelfs al weet hij dat een adoptie betekent dat hij misschien wel wat minder aandacht zal krijgen.

So here we go, mijn eerste video-bericht... there's no way back!


No comments:

Post a Comment