Wednesday, November 14, 2018

Dromen van Adoptie: Houston, we have a NUMBER!

Vandaag kreeg ik eindelijk de brief met mijn bemiddelingsovereenkomst van het Adoptiehuis.  In die brief staat mijn nummer van op dé finale wachtlijst vermeld...  Ik wist dat het ergens tussen de 20 en de 30 zou zijn... en ik heb daarvan het beste getalletje: ik sta op plaats 20 (ja, jullie lezen het goed, twin-tig!).  In de brief staat ook dat er gemiddeld per jaar 25 binnenlandse adopties zijn, dus even snel rekenen leert me dat ik nog (20/25)*12 = 9,6 maanden moet wachten op D-day, dewelke dan uitgerekend zou zijn op 25 augustus 2019.  De nerd in mij kon het uiteraard niet laten om hiervoor een leuke spreadsheet te maken:


Via die spreadsheet wil ik mijn plaats op de wachtlijst netjes bijhouden en afschatten wat de verwachte D-day zal zijn.  Ik plan om elke maand een update wat betreft mijn wachtnummer te vragen aan het Adoptiehuis... en ik plan om dat hier allemaal netjes met jullie te delen, zodat iedereen mee in blijde verwachting kan zijn en ook kan beseffen dat het soms moeilijk inschatten is wanneer het verlossende telefoontje zal komen.

Sowieso ga ik er van uit dat er een stevige onzekerheidsmarge op mijn uitgerekende D-day zit.  Er zijn teveel andere factoren die ook een rol spelen ivm hoe snel het vooruit gaat.  Het zou me niet verbazen mocht het kindje er plots een aantal maanden vroeger of later zijn.  Er zijn geen zekerheden in Adoptieland.  Maar goed, we roeien met de riemen en de data die we hebben, we maken de best mogelijke inschatting, en dan zien we wel :-)

Ik mag trouwens deze blogpost ook niet te lang maken, want ik moet nog wat avondtijd overhouden om te beginnen zoeken waar er zoals crèches zijn...  Als iemand aanraders heeft óp of nabij de route Koolkappersstraat - Sint-Amand-Zuid - President Kennedypark, dan hoor ik het graag!

Tot later voor een nieuwe update uit Adoptieland!
Bart

No comments:

Post a Comment